Bibliography

Anonymous. (1831). (Inventar B). Manuscript, A-KN. Cited after Preisl (2022).
Anonymous. (ca. 1850). (Inventar E). Manuscript, A-KN. Cited after Preisl (2022).
Armstrong, J. (2004). Towards a history of the Eisenstadt castle sacred music archive. In G. Feder & W. Reicher (Eds.), Internationales musikwissenschaftliches Symposium „Dokumentarische Grundlagen in der Haydnforschung“ Eisenstadt 2004 (Eisenstädter Haydn-Berichte Band 5) (pp. 107–141). Hans Schneider, Tutzing.
Armstrong, Jr., James Isbell. (1993). “Litaniae lauretanae”: Sacred music at the Viennese imperial court, ca. 1700–1783 (PhD thesis). The University of Wisconsin, Madison.
Ball, O. (1900). Thematisches Verzeichnis der Werke von Franz Tuma, 1704-1774]. Universität Wien. Retrieved from https://ubdata.univie.ac.at/AC16857005
Bárdos, K. (1980). Győr zenéje a 17–18. században. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Bartoš, I. (2018). Podoby a proměny barokního výrazu v hudbě Františka Ignáce Antonína Tůmy (1704–1774) (PhD thesis, Masarykova univerzita). Masarykova univerzita. Retrieved from https://theses.cz/id/xgsr3u/
Bartoš, M. (2013). Vesperae breves in C Františka I. Tůmy (Master’s thesis, Masarykova univerzita). Masarykova univerzita. Retrieved from https://theses.cz/id/xgsr3u/
Benediktinský klášter Rajhrad. (n.d.-a). Consignatio Musicalium (1771). Manuscript, CZ-Bm G 6. Retrieved from https://www.manuscriptorium.com/apps/index.php?direct=record&pid=AIPDIG-MZM___G_6_________2502VW2-cs
Benediktinský klášter Rajhrad. (n.d.-b). [Rajhradský inventář] (beginning of 19th century). Manuscript, CZ-Bm G 57. Retrieved from https://www.manuscriptorium.com/apps/index.php?direct=record&pid=AIPDIG-MZM___G_57________0WS9G64-cs
Brown, A. P. (1996). The trumpet overture and sinfonia in Vienna (1715–1822): rise, decline and reformulation. In D. W. Jones (Ed.), Music in eighteenth-century Austria (pp. 13–69). Cambridge University Press.
Czernin, M. (1995). Zur Überlieferung der Messen von Franz Tuma (1704–1774) im Musikarchiv des Schottenstiftes Wien. Pannonische Forschungsstelle Oberschützen, Arbeitsberichte – Mitteilungen, 6, 132–128.
Eitner, R. (1903). Biographisch-Bibliographisches Quellenlexikon der Musiker und Musikgelehrten der christlichen Zeitrechnung bis zur Mitte des neunzehnten Jahrhunderts (Vol. 9). Breitkopf & Haertel, Leipzig. Retrieved from https://archive.org/details/biographischbibl09eitn
Eybl, M. (1996). Die Kapelle der Kaiserinwitwe Elisabeth Christine (1741–1750) I: Stellung am landesfürstlichen Hof und Hauptkopisten. Studien Zur Musikwissenschaft, 45, 33–66.
Eybl, M. (2011). Zum Stilwandel der Kirchenmusik am Wiener Hof um 1740: Die Kapelle der Kaiserinwitwe Elisabeth Christine (1741–1750) II. In H. Krones, T. Antonicek, & E. T. Fritz-Hilscher (Eds.), Die Wiener Hofmusikkapelle III. Gibt es einen Stil der Hofmusikkapelle? (pp. 253–270). Böhlau Verlag. https://doi.org/10.7767/boehlau.9783205791423.253
Fischer, W. (1912). Thematisches Verzeichnis der Instrumentalwerke von Matthias Georg Monn und Johann Christoph Mann. In W. Fischer (Ed.), Wiener Instrumentalmusik vor und um 1750. Vorläufer der Wiener Klassiker. 2. Auswahl. Matthias Georg Monn, Fünf Sinfonien und zwei Konzerte, Johann Christoph Mann, Divertimento (DTÖ 39). Akademische Druck- und Verlagsanstalt, Graz.
Freeman, R. N. (1992). The Fux tradition and the mystery of the music archive at Melk Abbey. In H. White (Ed.), Johann Joseph Fux and the music of the Austro-Italian Baroque (pp. 18–56). Scholar Press.
Haberkamp, G. (1986). Die Musikhandschriften der Benediktiner-Abtei Ottobeuren (Kataloge Bayerischer Musiksammlungen Band 12). G. Henle Verlag, München.
Haberkamp, G. (1993). Die Musikhandschriften der Dommusik St. Stephan im Archiv des Bistums Passau (Kataloge Bayerischer Musiksammlungen Band 21). G. Henle Verlag, München.
Hárich, J. (1975). Inventare der Esterházy-Hofmusikkapelle in Eisenstadt. Haydn-Jahrbuch, 9, 5–125.
Hornbacher, C. M. (2023). Klöster als Konsumenten am Wiener Musikalienmarkt. Distribution und Transformation von Instrumentalmusik, 1755–1780. transcript Verlag, Bielefeld.
Kiesewetter, R. G. (1847). Catalog der Sammlung alter Musik des k. k. Hofrathes Raphael Georg Kiesewetter Edlen von Wiesenbrunn in Wien. P. P. Mechitharisten, Wien.
Klinka, T. M. (1975). The choral music of Franz Ignaz Tuma with a practical edition of selected choral works (PhD thesis). The University of Iowa.
MacIntyre, B. C. (1984). The Viennese concerted mass of the early classic period (PhD thesis). City University of New York.
Mitterschiffthaler, K. (1979). Das Notenarchiv der Musiksammlung im Zisterzienserstift Wilhering (Tabulae Musicae Austriacae Band IX). Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
Music Encoding Initiative. (2023). MEI guidelines (5.0). Retrieved from https://music-encoding.org/guidelines/v5/content/index.html
Opatrny, A. (2012). Thematischer Katalog Mathias Öttl (Tabulae Musicae Austriacae Band XVIII). Verlag der Österreichischen Akademie der Wissenschaften.
Oppová, I. (2013). Úloha varhan ve figurální církevní hudbě 18. století na podkladě západočeských pramenů (Příspěvek k provozovací praxi) (Master’s thesis, Západočeská univerzita v Plzni). Západočeská univerzita v Plzni. Retrieved from https://theses.cz/id/x2myzk/
Peschek, A. (1956). Die Messen von Franz Tuma (1704–1744) (PhD thesis). Universität Wien.
Pfarre St. Peter Wien. (n.d.). Catalogus musicalium ad Sanctum Petrum. Manuscript, A-Wn Inv.I/Peterskirche/1.
Poštolka, M. (2001). Tůma, František Ignác Antonín. https://doi.org/10.1093/gmo/9781561592630.article.28573
Preisl, S. (2022). Die Inventare des Musikarchivs im Stift Klosterneuburg. Studien Zur Musukwissenschaft, 61, 73–120.
Prinster, A. (1812/13). CATALOGUE raisonné des Vêpers, des Litanies, des Te Deum des Hymnes des Miserere qui se trouvent dans les archives de Musique d’eglise de Son Altesse Sérenissime Le Prince Regnant Nikolas Esterházy. Manuscript, A-El 56099. Cited after Armstrong (2004) and Radant (1982).
Radant, E. (1982). A thematic catalogue of the Esterházy Archives (c. 1801–5). Haydn-Jahrbuch, 13, 180–212.
Rampáčková, G. (2009). František Ignác Antonín Tůma a jeho komorní duchovní skladby z rajhradského kláštera (Master’s thesis, Masarykova univerzita). Masarykova univerzita. Retrieved from https://is.muni.cz/th/o0mpr/
Reichert, G. (1935). Zur Geschichte der Wiener Messenkomposition in der ersten Hälfte des 18. Jahrhunderts (PhD thesis). Universität Wien.
Riedel, F. W. (1979). Der Göttweiger thematische Katalog von 1830. Band 1: Faksimile der Originalhandschrift. Band 2: Historisch-quellenkundliche Bemerkungen, Kommentar und Register. Katzbichler, München–Salzburg.
Sanders, S. V. Jr. (1973). A Stylistic Analysis of Selected Viennese Masses ca. 1740 (PhD thesis). University of California, Los Angeles.
Schmid, O. (1901). Musik und Weltanschauung. Die böhmische Altmeisterschule Czernohorskys und ihr Einfluss auf den Wiener Classicismus. Mit besonderer Berücksichtigung Franz Tumas. Eine Kunst- und Kulturgeschichtliche Studie. Hermann Seemann Nachfolger, Leipzig.
Schmidt, L. J. (1790). Catalogus deren Auf diesem löbl: Stift Chor befindlichen Musicalien und Instrumenten (Inventar A). Manuscript, A-KN. Cited after Preisl (2022).
Schröder, D. (1991). Franz Ignaz Anton Tuma. In W. Konold & E. Reisinger (Eds.), Lexikon Orchestermusik Barock S–Z (pp. 675–678). Schott, Mainz.
Sherman, C. H. (2001). The Lambach Thematic Catalogue (1768). A Facsimile Edition with Annotations and Commentary. Pendragon Press, Hillsdale, NY.
Slavický, T. (2004). František Ignác Tůma. Czech Music, 3 (supplement), 7–12.
Slavický, T. (2006). Tůma, František Ignác Antonín. Retrieved from MGG Online website: https://www.mgg-online.com/mgg/stable/23230
Štefan, J. (1985). Ecclesia Metropolitana Pragensis Catalogus Collectionis Operum Artis Musicae. Pars Secunda: Auctorum Nominibus Signata Opera Manu Scripta L–Z. Supraphon, Praha.
Stift Herzogenburg. (1751). CATALOGUS Selectiorum Musicalium Chori Ducumburgensis quibus accedunt Instrumenta musica, Diarium Cantus Figuralis, aliarumque functionum Musicae totius Anni e Index Generalis Catalogi Conscripti Anno 1751. Manuscript, A-H Ms 491. Retrieved from https://manuscripta.at/diglit/AT3600-491/0001
Stift Herzogenburg. (1774). CATALOGUS Selectiorum Musicalium Chori Ducumburgensis quibus accedunt Instrumenta musica in fine. Manuscript, A-H Ms 492. Retrieved from https://manuscripta.at/diglit/AT3600-492/0001
Straková, T. (1963). Brtnický hudební inventář. Časopis Moravského Musea, 48, 199–234.
Straková, T. (1965). Das Musikalieninventar von Pirnitz (Brtnice). Sborník Prací Filozofické Fakulty Brněnské Univerzity. F, Řada Uměnovědná, 14(F9), 279–287.
Tichý, V. (2014a). Rukopisy skladeb F.I.A. Tůmy ve valdštejnské hudební sbírce: Příspěvek k tvorbě katalogu hudebních pramenů Tůmových děl v českých zemích. Acta Musicologica: Revue Pro Hudební Vědu, 1. Retrieved from http://acta.musicologica.cz/14-01/1401m.htm
Tichý, V. (2014b). Skladby F. I. A. Tůmy v hudební sbírce rajhradského kláštera . Acta Musicologica: Revue Pro Hudební Vědu, 2. Retrieved from http://acta.musicologica.cz/14-02/15.pdf
Tichý, V. (2019). Sbírka hudebních mikrofilmů z pozůstalosti Anonína Němce. Moravská zemská knihovna v Brně, Brno.
Vogg, H. (1951). Franz Tuma (1704–1744) als Instrumentalkomponist nebst Beiträgen zur Wiener Musikgeschichte des 18. Jahrhunderts (PhD thesis). Universität Wien.
Zámek Brtnice. (n.d.). Inventario per la musica (ca. 1750). Manuscript, CZ-Bm G 84. Retrieved from https://www.manuscriptorium.com/apps/index.php?direct=record&pid=AIPDIG-MZM___G_84________0F2M953-cs